Szlifowanie zaworów w przypadku modeli montowanych zazwyczaj do instalacji domowych to najczęściej stałe koszty produkcji, a tym kosztem jest także konserwowanie maszyny szlifującej, a takowa swoją pracę wykonuje w tym stałym tempie, czyli zgodnie z zaleceniami producenta trzeba tego typu maszynę raz na jakiś czas rozebrać i wymienić kilka jej kluczowych podzespołów, po to by pracowała należycie wydajnie i po to by ta część powiązana z naprawą eksploatacyjną nagle nie zawiodła, czyli by taka maszyna nie uległa bardziej poważnej awarii.
Podejście przemysłowców.
Jeśli chodzi o szlifowanie zaworów i produkcję tych najczęściej nabywanych modeli to magnaci przemysłowi mają proste podejście. Mowa tu konkretnie o tym, że chcą jak najmniej serwisować te maszyny produkcyjne, czyli by serwisów było jak najmniej. Tego typu produkcyjna strategia jest rzecz jasna błędną, bo jeśli maszyna produkcyjna nie zostanie na jakiś czas zatrzymana, po to by wymienić w niej jedną tanią część, to po jakimś czasie trzeba będzie przerwać produkcję, po to by wymienić kilka droższych części, które na dokładkę nie łatwo się nabywa.
Inne ważne wzmianki.
Szlifowanie zaworów to też i te modernizacje linii produkcyjnych, czyli raz na jakiś czas wymienia się w fabryce tę maszynę szlifującą na model o wiele wydajniejszy, który w ciągu godziny wykona więcej.